poniedziałek, 9 maja 2016

11 pomysłów jak uniknąć jedzenia fastfoodów - z serii Hot tipy

porady zdrowe żywienie





Nie wiem jak to się stało, że życie nabrało takiego tępa, że często brakuje nam czasu nawet na przygotowanie wartościowego posiłku. Są jednak łatwe i zajmujące niewiele czasu sposoby, aby ograniczyć jedzenie "zupek z proszku" i innych fast foodów.


  1. Jeżeli trudno ci wstać wcześniej rano, żeby przygotować śniadanie, zalej wieczorem porcję płatków owsianych lub otrębów wrzątkiem w szerokim termosie. Rano będziesz miała gotowe ciepłe śniadanie. Alternatywnie zamiast wody możesz użyć ulubionego jogurtu (oczywiście zimnego).
  2. Kiedy gotujesz zupę, zrób większą ilość. Nadwyżkę podziel na porcje, zamroź i przechowaj na dzień, kiedy nie będziesz miała czasu gotować.
  3. Zamiast zupki z proszku spróbuj zupę z miso, którą przygotowuje się ją tak samo szybko. Wystarczy zalać łyżeczkę pasty szklanką wrzątku. Miso to japoński przysmak: pasta za sfermentowanej soi często z dodatkiem soli, drożdży i ryżu. Jest bogata w białko, minerały i witaminy. 
  4. Masz ochotę na coś ciepłego w pracy? Zabierz ze sobą ciepłą domową zupę, gotowane warzywa lub owsiankę w szerokim termosie
  5. Zamiast gotować, przygotuj potrawy w piekarniku lub ewentualnie gotuj dania jednogarnkowe na wolnym ogniu. W czasie kiedy warzywa czy mięso powoli się gotują, możesz poczytać, poćwiczyć czy pobawić się z dzieckiem. Polecam ci przepisy Beaty Pawlikowskiej na mega szybkie i proste w przygotowaniu dania jednogarnkowe "Moje zdrowe przepisy."
    Jeden przykład (choć akurat nie z tej książki kucharskiej): pokrój w kawałki ziemniaki, brokuły, kalafiora, cukinię i dynię. Ułóż w naczyniu żaroodpornym i zalej dwoma szklankami wody. Dodaj dwie łyżki miodu i dopraw do smaku (solą, pieprzem, sosem sojowym, itp). Piecz w piekarniku w 250°C przez godzinę.
  6. Nie lubisz gotować? Zrób sobie dzień bez gotowania, a za razem dzień na oczyszczenie organizmu, w którym zjesz tylko surowe warzywa, owoce i soki. Surowe jedzenie oczyści twoje jelita, a dostarczone enzymy wspomogą twój układ pokarmowy.
  7. Jeżeli potrzebujesz zastrzyku energii spróbuj tej szybkiej w przygotowaniu pasty: zmieszaj rozdrobnionego łososia lub tuńczyka z posiekanym pomidorem i cebulą. Pastę możesz doprawić odrobiną sosu paprykowego lub chilli. 
    zdrowa dieta owoce
  8. Zawsze miej na widoku miskę z owocami. Kiedy będziesz miała ochotę na przekąskę będą pod ręką. 
  9. Inną wartościową przekąską są orzechy: włoskie, pistacjowe, migdały, itp. Zawierają dużo białka i jednonienasyconych kwasów tłuszczowych - wszystko co służy twojej cerze.
  10. Wypróbuj kuskus - drobną kaszę otrzymywaną z pszenicy durum. Jest bardzo szybki i łatwy w przygotowaniu, bo wystarczy zalać go wrzątkiem i odczekać kilka minut aż napęcznieje. Bez problemu możesz przygotować go w pracy, jeśli tylko masz dostęp do czajnika. Można go jeść z warzywami, mięsem lub na słodko z owocami czy jogurtem. Jest bardzo lekkostrawny i zawiera dużo błonnika.
  11. Zadbaj o to, żeby zawsze mieć w domu zapas ryżu (najlepiej brązowego), makaronu, mąki, soczewicy, ciecierzycy, płatków śniadaniowych, orzechów, itp. Dzięki temu będziesz miała zawsze pod ręką podstawę do przygotowania szybkiego, pysznego i zdrowego dania. Aby oszczędzić czas produkty te możesz kupić w większych ilościach i przechowywać.

4 komentarze:

  1. I smaczne jest to miso? Gdzie można coś takiego kupić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Coraz częściej jest dostępna w dużych supermarketach na dziale z kuchnia azjatycką i oczywiście na internecie np. www.paleczkami.pl Szkoda tylko, że w gotowych pastach jest trochę różnych E... dodatków :-(
    Czy smaczne? Każdy ma inne gusta. Jest słone. Ciemne miso jest bardziej pikantne, a jasne lżejsze, słodkawe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię kupnych gotowców. W domu zawsze mam coś do zjedzenia. Dobre porady :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy wpis z cennymi radami, do które każdy powinien stosować :) pozdrawiam i zapraszam do nas https://siostrydajarade.blogspot.com/2016/05/litery-drewniane-3d.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że pozostawiliście tu coś po sobie :-)

Zapisz się na newsletter