poniedziałek, 28 marca 2016

Ból głowy - jak go uśmierzyć bez tabletek przeciwbólowych - z serii Hot tipy


tipy

Był taki czas w moim życiu, kiedy bardzo męczyły mnie bóle głowy. I regularnie uśmierzałam je tabletkami przeciwbólowymi. Oczywiście pomagało, ale ból znów wracał, szczególnie kiedy zmieniała się pogoda i znów musiałam faszerować się lekami. Odkąd zainteresowałam się zdrowszym odżywianiem, zaczęłam też szukać alternatywnych sposobów radzenia sobie z tą uciążliwą dolegliwością. Od tamtej pory testuję różne techniki i preparaty. Oto kilka, które zwykle przynoszą mi ulgę:

  1. Piję wodę. Dużo wody, ponieważ czasem powodem bólu głowy jest wzrost ciśnienia wywołanego przez zbyt małe spożycie płynów. 
  2. Dodaję do szklanki wody 2-3 goździki, pozwalam im nasiąknąć przez ok. 2 godziny i popijam po łyku w ciągu dnia. Pomaga na ból spowodowany meteopatią.
  3. Wącham olejki miętowy lub rozmarynowy.
  4. Kiedy czuję zbliżający się atak migreny zażywam kapsułkę złocienia maruny po posiłku
  5. Zażywam tabletkę z galantem.
  6. Posypuję potrawy proszkiem z języcznika.
  7. Nacieram kark, skronie i czoło olejkiem z pączków jabłoni
  8. W przypadku silnego napięcia mięśni karku, delikatnie rozciągam te mięśnie i masuję kark.
  9. Jeżeli tylko mogę, kładę się w cichym, zacienionym pokoju.
A co Tobie pomaga? 



7 komentarzy:

  1. Masz sporą wiedzę. Ja łykam tabsy, choć wiem, że są zdrowsze sposoby ziołowe. No ale cóź... :)

    Moje bazgroły

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie lubiłam tabletek, nigdy ich nie brałam na ból głowy, a od 5 lat nie muszę brać żadnych syntetycznych lekarstw. Woda i naturalne odżywianie mi wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Ja podobnie choć dopiero od ponad roku. Wkurza mnie, że lekarze nigdy nie oferują naturalnych metod leczenia, tylko od razu przepisują farmaceutyki. Jak ma się małą wiedzę medyczną, czyli jak większość z nas, to trudno ocenić czy trzeba łykać te tabletki, czy nie. Spotykam też wiele osób, które nie wierzą w leczniczą moc natury. Miło dla odmiany spotkać kogoś takiego jak ty.

      Usuń
  3. Bardzo trafne spostrzeżenie z piciem wody! Ciśnienie wzrasta z braku płynów bardzo szybko i wprowadza ciało w panikę. Ściskam, Daria x

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za podpowiedzi. Mnie mąż zawsze od razu wciska ibuprom i na tym temat się kończy, a wolałabym znaleźć jakiś naturalny sposób, który uśmierzy ból :) Pora zacząć się pilnować z piciem odpowiedniej ilości wody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opisane metody najlepiej stosuj jak tylko poczujesz lekki ból. Jak głowa już mocno rozboli to czasem trudno to opanować bez ibupromu.

      Usuń

Dziękuję, że pozostawiliście tu coś po sobie :-)